אוטובוסים לתחבורה ציבורית

אוטובוסים
/
צוות UTI||זמן קריאה 3 דק׳ בממוצע
אזור
הסעת המונים בתחבורה ציבורית מעסיקה ומאתגרת רבות את המנהלים על התחום במשרד התחבורה. הנושא אינו יורד מסדר  היום בגלל חשיבותו וכל העת מחפשים שיטות חדשות שתסייענה להסיע נוסעים בתוך הערים הצפופות וביניהן. כמובן, שקיים צורך להסיע גם בפריפריה הרחוקה מתוך רצון והכרח לתת שירות גם לאזורים אלו. התחבורה היבשתית כוללת אמצעי תחבורה מגוונים ונכללים בה: רכבות, אוטובוסים בגדלים שונים ומוניות. מכל אלו, לאוטובוסים יש מקום חשוב מאוד בגלל היתרונות שהם מספקים. רכבות אמנם יכולות להסיע כמויות רבות של אנשים אבל הן מוגבלות לתחנות שלאורך המסילה. מוניות מסיעות כמויות קטנות של אנשים ואילו האוטובוסים מגיעים כמעט לכל  מקום ומסוגלים להסיע כמות נוסעים רבה ולהורידם בתחנות ביניים רבות.

מידיבוס כאוטובוס עירוני ובין עירוני

אוטובוסים לתחבורה ציבורית מתוכננים להסיע כמויות שונות של אנשים. יש אוטובוסים עירוניים שמספר המושבים בהם מועט ואילו מקומות העמידה רבים יותר. האוטובוסים נמוכים ומאפשרים עלייה מהירה ונוחה עם סלים וחפצים אחרים ובלעדיהם. בתוך העיר הנסיעות קצרות, יחסית, והנוסעים יכולים לעמוד במשך הזמן המועט שהם מבלים באוטובוס. אוטובוסים לנסיעה בין עירונית בנויים אחרת וכמות המושבים בהם גדולה. הם מסודרים לאורכו של האוטובוס וביניהם יש מקומות עמידה מצומצמים. הנסיעות הארוכות מחייבות ישיבה ארוכה של הנוסעים.  בקווים ארוכים כמו מהצפון לאילת יש רישום מסודר  וכמות הנוסעים מוגבלת לכמות המושבים. בכל ישוב פריפריה יש תנועת נוסעים דלילה וכאן ניתן למצוא מידיבוס או מיניבוס ל30 או ל35 מקומות שמגיעים לישוב מספר פעמים ביום.

אוטובוסים לתיירות

אוטובוסים לתחבורה ציבורית שונים מאלו שמיועדים לתיירות. אוטובוסי תיירים נוחים ומאובזרים יותר. הם כוללים מושבים בעלי ריפוד מפואר הנוטים להטיה, משענות לרגליים, חגורות בטיחות, מערכות מולטימדיה שכוללות מערכות שמע מעולות, מנורות לקריאה, חלונות פנורמיים גדולים עם וילונות, מערכות מזגן טרופי, מקרר, מושב למדריך, תא מטען מרווח ועוד. הנהג נהנה מסביבת נהיגה נוחה ולרשותו עומדות מצלמות לתצפית ובקרה היקפית. אוטובוסים לתחבורה ציבורית מפנקים פחות ורמת האבזור לכל נוסע פחותה בהרבה. אין בהם מערכות צפייה ושמע אישיות ויש בהם יותר מקומות עמידה. הם נמוכים יותר ובעלי 3 מערכות דלתות. תא המטען בהם קטן משמעותית. נושאים כמו: בטיחות, נוחות נסיעה, מיזוג אוויר וכדומה נשמרים בקפדנות גם בהם.

אוטובוסים עירוניים מתוצרת איסוזו

חברת איסוזו הינה חברה המייצרת אוטובוסי מגדלים שונים. ניתן למצוא ולרכוש אצלה מיניבוסים למכירה ל-40 מקומות, וכן, מידיבוסים שהינם קטנים מאוטובוסים ויעילים מאוד. החברה מציעה אוטובוסים חדשים למכירה לתחבורה ציבורית במספר דגמים.סיטיפורט – הינו אוטובוס המיועד לנסיעות עירוניות ונבנה  בדיוק למטרות אלו. הוא נמוך רצפה עם 3 דלתות כפולות מאופיין במרווח פנימי גדול ועיצוב פנימי נוח ומתקדם. אורכו 12 מטר ויש בו 36 מושבים. ניתן להקטין את מספר המושבים ולהגדיל את שטח העמידה. יש בו מתלים נפרדים שמאפשרים נסיעה נוחה וחלקה.סיטיבוס – הינו מידיבוס עירוני הקטן יותר במידותיו מהאוטובוס. אורכו 9.5 מטר בלבד והדבר מאפשר כושר תמרון רחב יותר ברחובות עירוניים צרים. למרות מידותיו הוא יכול להסיע 69 נוסעים בישיבה ובעמידה. יש בו 3 דלתות שמאפשרות תנועת נוסעים מהירה. ניתן להסיע בו נכים על כסאות גלגלים תוך כדי עמידה בכללי הנגישות המתאימים. חברת איסוזו המייצרת אוטובוסים חדשים למכירה פועלת בשוק הישראלי שנים רבות. יש לה מערכת משומנת של מכירות ושירות המסוגלת לתמוך בכל לקוח בשלב ההתעניינות, הרכישה, התחזוקה והטיפול. הטיפולים נעשים ברשת מוסכים מקצועיים המרושתים ברחבי  הארץ. היא מציעה אוטובוסים למכירה ומאפשרת תנאי תשלום נוחים ללקוחותיה הוותיקים והחדשים כאחד.