ביטוח משאיות – שנים של שקט על הכביש

ביטוח
/
צוות UTI||זמן קריאה 3 דק׳ בממוצע
/

ביטוח משאיות – שנים של שקט על הכביש

ביטוח הוא עניין חשוב ביותר בכל מצב, בוודאי כאשר מדובר במשאיות שהינן כלי רכב יקר. המשאית מבלה זמן רב מאוד על הכביש, ולכן האפשרות שנהג יזדקק לביטוח וודאית יותר. הדילמה מתחילה בזהות הביטוח שתזמינו. ויש כאן כמה וכמה שאלות חשובות שעליכם לשאול, לפני שתזמינו ביטוח משאיות עבור המשאית שלכם.

מה הצורך הרב כל כך בהזמנת ביטוח משאיות?

אפשר להבין את הצורך הזה דרך שתי נקודות ראייה: בעל המשאית וחברות הביטוח. מצד האחרונות, העניין ברור. הן יטענו, ובמידה רבה של צדק, שהמשאית אכן מועדת יותר לתאונות ולכן הביטוח כאן מחייב. מסיבה זו, ברור שאיתן הכל יהיה קל יותר – הרי הן מומחיות בעולם הביטוח. זו גם הסיבה העיקרית לכך שכל בעל משאית יחפש חברה שמספקת ביטוח משאיות. אין לו את היכולת והרצון להתמודד לבדו עם תיקון הנזקים, שבוודאי יידרשו במקודם או במאוחר. ביטוח מלא – חובה, מקיף וצד ג' – ישאיר אותו רגוע הרבה יותר מבחינה זו. לא כל חברה מציעה ביטוח משאיות, לא כל ביטוח נראה אותו דבר. שוק ביטוח המשאיות לא גדול ופורח כמו אחיו מהשוק למכוניות פרטיות. לכן, יש צורך לבדוק היטב איזו חברה מציעה את השירות הזה ולוודא כי היא עושה זאת היטב. בישראל פועלות היום חבורת ביטוח רבות שמציעות בין השאר גם ביטוח משאיות וביטוח לנהגים מקצועיים. זהו כמובן מצב מבורך עבור הצרכנים משום שהוא מייצר תחרות והורדת מחירים מתמדת, אך חשוב לשים לב מי היא החברה ומה היא מציעה בפוליסה. לעיתים השוק התחרותי יוצר מצב של מוצר ביטוחי ברמה נמוכה ועליכם לשים לב לכך. כאמור, פרטי הפוליסה אינם זהים בכל חברה. חברה כזו תציע ביטוח משאיות מקיף נמוך, אך ביטוח חובה גבוה. יש כאלו שיכללו בפוליסה שירותים מיוחדים (ביטוח סחורה למשל) ללא תוספת תשלום, כאלו שיגבו עליהם כסף רב או חברות שכלל לא מציעות את השירות שאתם זקוקים לו.

סוגי ביטוחים

ביטוח חובה, ביטוח בסיסי שמחייב כל בעל משאית חייב לשלם אותו והוא מכסה נזקי גוף בלבד. ביטוח חובה ינוע סביב טווח מחירים שמתחיל בכ 4000 ש"ח ומעלה וישתנה על פי סוג המשאית. ביטוח מקיף ביטוח מקיף משתנה בהתאם לשנת הייצור, משקל המשאית ושווי המשאית מחירי ביטוח מקיף יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים לשנה.

אז איך מוצאים ביטוח משאיות טוב, שיתאים לכם?

ניתן להיעזר במומחים בתחום ובאתרי השוואות. כפי שכדאי להתייעץ במומחה בעת חיפוש משאית חדשה לקנייה, כך גם ביטוח משאיות צריך להיעשות בעצה אחת עם בעלי ניסיון.
הבהרה: מאמר זה הינו מאמר אינפורמטיבי בנושא ביטוח משאיות המוצע כשירות לגולשי האתר. חברת UTI, יבואנית משאיות איסוזו סומו לארץ, לא מוכרת ביטוחי משאיות, לא מייעצת בסוגיית הביטוחים ולא מהווה צד עסקי בכל מובן שהוא בנושא.