"לפעמים גורל של אחרים תלוי רק בי"

חשיבה מחוץ לקופסה, יכולות אלתור ולפעמים גם אומץ. דוד דוידוביץ', הלא הוא מירצ'ה ("ברומניה אסור היה לקרוא לי בשם היהודי דוד, ומירצ'ה זה בעצם מרדכי"), נהג החילוץ של איסוזו, מכניס אותנו לעולם המרתק והסודי של טכנאות הרכב שלא כולם מכירים.

ספר לי קצת על תפקידו של נהג החילוץ.

רכב חילוץ עובד 24 שעות, 7 ימים בשבוע.  וכמו הרכב, נהג חילוץ הוא לא נהג רגיל. זה נהג מקצועי שהמסירות שלו לעבודה אמורה להיות ללא גבולות. כולל ויתור בעניינים פרטיים ואישיים על מנת לתת מענה לבן אדם שבמצוקה.

אילו מאפיינים צריכים להיות לטכנאי החילוץ?

טכנאי חילוץ חייב להיות מכונאי וחשמלאי ברמה גבוהה ביותר ואמור לתת פתרון מהיר ואמין לרכב במצוקה. העבודה שלנו נמשכת 24 שעות במשך כל השנה בכל תנאי מזג אוויר- גם הקיצוניים ביותר. הטיפול שלנו הוא באנשים שנמצאים במצוקה ולעיתים קרובות הם מגדירים את הסיטואציה שלהם כמצב של חיים ומוות. משאית תקולה יכולה לגרום להם נזקים כבדים ולעיתים להוביל אפילו לאובדן פרנסה. לדוגמא, מוצרי חלב ובשר ללא קירור יכולים לגרום להפסדים של עשרות אלפי שקלים. במקרה הטוב החילוץ מתבצע במגרש של אותה חברה ובמקרה הפחות טוב עבודת חילוץ מתבצעת בשולי הדרך וצריכים להיות מאוד זהירים. לפעמים מתקשרים למשטרה לסגור מסלול.

אז בעצם אתה המלאך המציל של הנהגים התקועים?

נהגים מאוד אוהבים לראות אותי. לפעמים אני מגיע לאדם והם קולטים שהעסק רציני.

איך אתה מטפל במשאית החילוץ שלך?

משאית החילוץ שלנו מאובזרת בציוד חדיש ביותר, ברמה של חיל האויר. יש לנו מגירות ומדפים מנירוסטה עם חיזוקים מיוחדים. המשאית מצוידת בוו גרירה ובמוט גרירה על מנת להזיז משאיות ממקום למקום כדי לא להפריע לשאר התנועה או כדי לגרור אותן מהבוץ. בנוסף לכך שפצרנו את המשאית שלנו בבלון חנקן: זו המצאה שלנו שאין בשום משאית אחרת. השפצור הזה נועד על מנת לנפח גלגלים של משאיות שיש להן פנצ'ר שאי אפשר להחליף באותו רגע ולהוות פתרון למערכת בלמים כאשר הקומפרסור לא עובד.

תמיד עבדתם עם משאית חילוץ?

בהתחלה עבדנו עם רכב מסוג טנדר (של איסוזו כמובן). היות והעבודה גדלה, החלטנו בשנת 2008 שרכב החילוץ יהיה משאית. משאית יותר חזקה, והתכולה שלה יותר גדולה.

           

ספר לנו סיפור מרגש שקרה לך במהלך התפקיד.

יצאתי לחלץ בכביש 6 משאית של חברת קייטרינג. הנהג הגיע לכניסה לכביש ונתקע עם רעשים חזקים במנוע. מסתבר שהוא לא בדק שמן. הגעתי לשם וראיתי שלא ניתן לתקן את המשאית במקום. הבחור אמר לי שהוא חייב תוך שעה להיות בראש העין אם לא- הוא מפסיד את העבודה וגם משלם קנס. האירוע היה של חברה גדולה והפרנסה שלו היתה בסיכון. הוא היה ממש עם דמעות בעניים. ראיתי את המצוקה שלו ולכן דיברתי באופן מידי עם גרר ואמרתי לו שתוך 20 דקות הוא חייב להגיע. הגרר הגיע צ'יק צ'ק, העלה את המשאית והגיע לאירוע. זה לא הסוף- בתוך המשאית היה גם צוות שהיה אחראי על האירוע. החלטתי מיוזמתי להסיע אותם. לפעמים אתה צריך לקבל החלטות חשובות. כאלה שהגורל של אחרים עלול להיות תלוי בך. ידעתי שהפרנסה שלו תלויה בי והפרשה הסתיימה על הצד הטוב ביותר.

ספר לנו סיפור משעשע שקרה לך במהלך התפקיד.

התקשרו אליי בסביבות שש וחצי בבוקר נהג חלוקה של פטריות שתקוע במשולש הרחובות קרליבך החשמונאים אבן גברול. בגללו תל אביב היתה סגורה ל30 דקות. בדרך לאירוע שמעתי גלגל"צ והבנתי שאני האדם היחיד שיכול לפתור את העסק. אני חושב שבדרך לשם היה לי חמישים שיחות טלפון. החלק המצחיק הוא שכל מה שהייתי צריך לעשות זה ללחוץ על כפתור ההפעלה והופ - הרכב התניע.

אז אתה בעצם אחד האנשים שיש להם את הכוח לשחרר פקק בתל אביב?

(צוחק) לפעמים. פעם ראיתי את המסוק של גלגל"צ מעליי בזמן דיווח על משאית תקועה כשאני בדרך לשם. ידעתי שהמסוק מחכה שאני רק אגיע.

מתי היית צריך לעשות ויתור אישי עבור המקצוע?

יום ההולדת של הנכדה שלי. באמצע יום ההולדת  נתקע אוטובוס באשדוד עם צינור קרוע ושלושים נוסעים בתוכו. נאלצתי לצאת לשעתיים ולהחמיץ חלק חשוב באירוע.

תוכל להגיד לי מה זה איסוזו בשבילך?

איסוזו בשבילי זה סוג של בית. בעצם, אני באיסוזו יותר מאשר בבית שלי.