7.5 טון - מידע כללי

משאית החלוקה של איסוזו, למיזוג המושלם של עוצמה ועמידות עם זריזות וקלות תפעול.

קשה לפספס את הסומו של איסוזו. אלפי משאיות כאלו נמכרו בישראל מאז הושקה כאן לראשונה בשנת 1994, ורובן עדיין משמש את בעליהן כדי לייצר הכנסה, יום אחרי יום.

ה- 7.5 משתייכת לסדרת המשאיות הנמכרת ביותר בישראל, המובילה ברציפות את המכירות בקבוצה 6-9 טון מאז שנת 1998. ההובלה הזו חשובה גם לך: המוסכים מכירים אותה היטב ויודעים לטפל בה, וכשתרצה למכור אותה, היא תשמור על מחירה טוב יותר מכל משאית אחרת.

הקבינה המודרנית והבטוחה מותקנת על שלדה חסונה במיוחד, הבנויה לשאת משקל רב לאורך שנים רבות. איסוזו תכננה את ה- 7.5 לעבודה מאומצת: מנוע 5.2 ליטר עם מומנט מירבי מרשים לאורך טווח יעיל וגדול, הספק של 190 כ"ס, שלדה מפלדה עבה, ותיבת הילוכים של איסוזו שיודעת להתמודד עם המאמצים והמעמסים.

הסומו 7.5 ראויה לשמה: המשקל הכולל מאפשר נשיאת יותר מארבעה טון, הכל בהתאם לארגז. חשוב מכך, מומנט מירבי של 513 נ"מ, כבר ב- 1600 סל"ד, יקח את העליות התלולות ביותר מבלי להזיע ולהתנשף, פעם אחרי פעם. המשאית מוצעת גם בגרסת תא צוות, שהופך שימושי במיוחד בעבודות תשתית.

איסוזו היא אחת מיצרניות המשאיות הגדולות בעולם, ויצרנית המשאיות הגדולה ביפן, עם למעלה מ-300 אלף יחידות מדי שנה – מספר עצום במונחי משאיות. איסוזו היא חברה עצמאית, וככזו היא שומרת בקנאות על איכות מוצריה באמצעות הקפדה על פיתוח ויצור עצמיים של הרכיבים המרכזיים: מנוע, תיבת הילוכים, תא נהג וסרנים. יכולותיה הגבוהות של איסוזו אפשרו לה להשיק סדרת מנועים מודרניים מתוצרתה העומדת בתקן זיהום האוויר המחמיר יורו 6. זאת ועוד, הנוכחות החזקה של איסוזו ביפן ובארה"ב, שם נהוג תקן דומה כבר מספר שנים, מבטיחה שהמשאיות הנמכרות בישראל זכו לטבילת האש הנחוצה כדי להבטיח את תקינותן מההתנעה הראשונה ולאורך שנים.

בטיחות

בטיחות

תיבת ההילוכים הרובוטית ניסטרוניק, המוצעת כאופציה, מאפשרת חסכון בדלק, הקטנה בבלאי הבלמים ומבשרת את הסוף להחלפת מצמד. יחד עם הגבלת המהירות, מבטיחה האיסוזו סומו עלות תפעול מינימלית, ליעילות מירבית.

ככל משאיות איסוזו בישראל, גם ל- 7.5 שפע אביזרי בטיחות כסטנדרט: מערכת מובנית לשמירת הנתיב, זוג כריות אוויר, קדם-מותחנים לחגורות הבטיחות ותא נהג מודרני ולכן גם חסון במיוחד.

מפרט המשאית

WBבסיס גלגלים336538154475

4475 תא צוות

OALאורך כללי6494721482708270
ROHשלוחה אחורית מירבית2019228926852685
CEאורך מרכב מירבי4644536464205470
BWרוחב מרכב מירבי2500
EHגובה השלדה במרכז הסרן האחורי (לא עמוס)800
OHגובה מירבי של תא הנהג (לא עמוס)2275
 רדיוס סיבוב (בין קירות,מ')6.87.78.98.9
 רדיוס סיבוב (בין מדרכות,מ')6.27.18.38.3
בסיס גלגלים3365381544754475 תא צוות
משקל כולל מורשה7500
 ידני ניסטרוניקידניניסטרוניקידניניסטרוניקידניניסטרוניק
משקל עצמי28302865285028852905294031603195
משקל עצמי, סרן קדמי18301855186018851930195520902115
משקל עצמי, סרן אחורי10001010990100097598510701080
עומס טכני מירבי, סרן קידמי3100
עומס טכני מירבי, סרן אחורי6000
כושר העמסה לפני מרכב46704635465046154595456043404305
דגם יצרןאיסוזו יפן, דגם 4HK1
תצורת מנועמנוע דיזל, ארבעה צילינדרים בטור, גל זיזים עילי, ארבעה שסתומים לצילינדר
מערכת הזרקהאלקטרונית, הזרקה ישירה, מסילת הזרקה בלחץ גבוה, מזרק 8-חורים לצרכית דלק נמוכה
גידושמגדש טורבו בגאומטריה משתנה,מצנן ביניים(אינטרקולר) גדול במיוחד, חיישני טמפרטורה ביציאה ובכניסה מהמצנן, ליעילות מירבית
מערכת הפליטהיורו 6, מצנן EGR,מערכת DPD(זרז באמצעות מסנן קרמי וזרז חמצון),הפחתת החנקות(NOx) באמצעות הזרקת אוריאה
נפח המנוע (סמ"ק)5193
מהלך x קדח (מ"מ)115x125
הספק מירבי190 כ"ס ב-2600 סל"ד
מומנט מירבי5.13 נ"מ ב-2600-1600 סל"ד
דגם ויצרןאיסוזו יפן, MZZ6F
תצורהשישה הילוכים קדמיים, מסונכרנים
טווח יחסי העברה6.369 - 0.782
הינע סופי4.10
תיה"ל ידניתתיה"ל ידנית, מצמד יבש, מתכוונן-אוטומטית, 325 מ"מ
תיה"ל רובוטית ניסטרוניקאופציה: תיה"ל רובוטית, העברת הילוכים מבוקרת סולונואיד אלקטרומגנטי, בורר הילוכים רציף, נעילת ההילוך הישיר
תצורהשלדת פלדה בקשיחות גבוהה, מסומררת ומוברגת, צבועה בשחור 
רוחב המסגרת850 מ"מ
חתך המסגרת (מ"מ)216X70X6
נפח מיכל הדלק (ל')100 ליטר, חסכונית באוריאה, עם מיכל adblue בנפח 16 ליטר בלבד
צמיגים215/75R17.5C, זוג צמיגים על האופנים האחוריים
סרן קדמיקורה בצורת I
סרן אחוריסרן צף, 320 מ"מ
מערכת הבלימהמערכת ABS,בקרת יציבות אלקטרונית, סיוע למערכת הבלימה, ASR(מערכת למניעת סחרור צמיגים), EBD(מערכת אלקטרונית לחלוקת עומסי בלימה), רפידות ללא אסבסט, בלמנוע, בלם היד על גב תיבת ההילוכים
בלמים לפנים/מאחורבלמי דיסק מאווררים לפנים ומאחור, 310X42 מ"מ
מערכת ההיגויהגה מוגבר הידראולית, מוט הגה עם כיוונון לגובה ולמרחק
מתליםלפנים ומאחור: קפיצי עלים, בולמי זעזועים, מוט מייצב
חשמל24 וולט, אלטרנטור 90 אמפר, זוג מצברים א"ש
תצורהתוצרת איסוזו יפן, תא פלדה מחוזקת, נרכן לפנים, צבוע לבן, חלון אחורי, ספוילר גג
מושביםמושב הנהג עם שיכוך הידראולי (תא צוות: מושב אורטופדי), ספסל אחורי לארבעה
אבזור נוחותמערכת מולטימדיה יוקרתית בעלת מסך 6.2" הכוללת מערכת שמע, מצלמת נסיעה לאחור ודיבורית BT, תאי אחסון רבים
אבזור בטיחותבקרת סטייה מנתיב (LDWS) ,בקרת יציבות אלקטרונית (EVSC) להפחתת סכנת ההתהפכות, בקרת אחיזה, מערכת ABS, זוג כריות אויר, חגורות בטיחות קדמיות חיצוניות מתכווננות לגובה ועם קדם-מותחנים, מגביל מהירות לחיסכון בדלק ובבלאי, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום קבועה.