המידיבוס של UTI

אוטובוסים
צוות UTI||זמן קריאה 2 דק׳ בממוצע
המידיבוס
כל עסק להסעות משרת אנשים למטרות שונות. מרבית ההסעות מתבצעות עבור עסקים, מפעלים, גופים מוסדיים. תיירותיים וכדומה. יצרניות הרכבים מציעות אוטובוסים חדשים למכירה, רכבי הסעות ל30 איש דוגמת מיניבוסים, ובנוסף, מידיבוסים, רשויות מוניציפאליות ומועצות אזוריות משתמשות בהם בעיקר להסעות תלמידים. יש גופים ותאגידים אשר רוכשים בעצמם רכבי הסעה לשירות פנימי ועצמי, אבל תופעה זאת מצומצמת מאוד. לרוב, הדבר נעשה בכמות קטנה ולמען מטרות ספציפיות. למעשה, מרבית הגופים מקבלים שירותים חיצוניים מחברות שעיקר פרנסתן הוא הסעת נוסעים קבועה. חברות תיירות, חברות העוסקות בהסעת נוסעים בעיר ומחוצה לה נמנות על הקבוצה הזאת. יצרניות אוטובוסים מציעות עבורן לפחות דגם אחד של מידיבוס למכירה, או מיניבוס למכירה  ל30 או ל35 מקומות, דגמי אוטובוסים למכירה ועוד. חברות ההסעה מחזיקות צי מגוון  שאמור לתת פתרונות שונים לקוחות רבים.

מידיבוס

מידיבוס הינו רכב קטן במימדים מאוטובוס ומיועד להסעות ציבוריות ולתיירות. מבחינים בשני דגמים של חברת איסוזו השונים זה מזה. סיטיבוס שנועד לנסיעות עירוניות וסיטי פורט שמיועד לתיירות.

סיטיבוס

המידיבוס העירוני של איסוזו יכול להסיע 69 נוסעים ומתוכם 25 בישיבה. החלוקה הזאת אופיינית לאוטובוסים עירוניים אשר מכילים מקום מרווח יותר לנוסעים בעמידה. הסיבה לכך היא המרחקים הקטנים של הנסיעה, הרצון לאפשר מרווח רב יותר לנשיאת סלים ואביזרים שונים, יצירת מרווח שמאפשר גמישות רבה ביציאה ובכניסה. המרכב של המידיבוס נמוך ותורם אף הוא לנוחות היציאה והכניסה אליו. במידיבוס מותקנות שלוש דלתות  וכל התכנון נועד לתנועה מהירה ונוחה ולמינימום בזבוז זמן בעת העצירות בתחנות. באוטובוס ניתן להסיע נכים בכיסאות גלגלים עם נגישות מתאימה אליהם, והדבר מעיד על התחשבות מבורכת ומרעננת בצרכי אוכלוסיה מיוחדת זאת. עיצוב הסיטיבוס הינו מוקפד וצנוע ונועד לצרכי נסיעה עירונית אינטנסיבית.

סיטיפורט

מידיבוס מעוצב להפליא שמאובזר בשלל אביזרי נוחות ומיועד להסעת תיירים ונוסעים ארוכה. כולם יודעים כי טיולים קבוצתיים מאופיינים בשעות ארוכות , בסדר יום ארוך ומתיש שנועד לאפשר ביקור באתרים רבים ושונים. במקרים רבים, נוסעים התיירים עם המזוודות והתיקים הנוספים שלהם. הטיולים נערכים בשעות יום חמות או קרות, בימי גשם ואף בלילה. יש להוסיף לזה שטיולים רבים נערכים במשך מספר ימים ברציפות ולעיתים עד שבועיים. תכנון הסיטיפורט לוקח בחשבון את כל הפרמטרים הללו ואחרים נוספים, ולכן, מאובזר ומצויד מתוך התחשבות בהם. בנוסף לכל אלו, יש צורך ברור לפנק את הנוסע ולרצות אותו, מאחר וסך הכול, מדובר בטיול שבמהותו הינו בילוי ויציאה מהשגרה היום יומית. סיטי פורט מצויד במושבים מרופדים ומהודרים שניתן להטות אותם לאחור. הם תומכים היטב בגוף, כוללים משענת לכף הרגל ונועדו לנסיעות ארוכות. יש רשת לעיתונים וחגורת בטיחות. מערכת מיזוג האוויר הטרופית יעילה מאוד. קיימות מערכות מולטימדיה מתקדמות, וכן, תאורה כללית ומנורות קריאה. החלונות פנורמיים עם וילונות. למדריך יש מושב מיוחד בקדמת האוטובוס. לשירות הנוסעים יש מקרר.

בטיחות ונוחות נסיעה לנהג ולנוסעים

יש מספר אלמנטים משותפים לשני דגמי המידיבוס.  מערכות מיזוג אוויר איכותיות, מערכות בטיחות, מתלים מעולים לבלימת זעזועים, סביבת תא נהג משופרת שמאפשרת לו נהיגה נוחה ובטוחה. לרשותו קיימות מצלמות חיצוניות לצפייה ובקרה ועוד. בנושאי בטיחות ונוחיות נסיעה אין פשרות וחברת איסוזו מציידת את המידיבוסים שלה במיטב הטכנולוגיה הקיימת. מעבר לאיכות הרכבים, קיים השירות של איסוזו שנוגע בכל הפרמטרים הקיימים. ייעוץ מקיף, מחירים נוחים, מסלולי תשלומים נוחים ומגוונים, שירות מקצועי שמבוסס על מוסכי שירות הפזורים בכל הארץ ועוד. כך, שכל לקוח קטן כגדול יוכל ליהנות לאורך זמן מהמידיבוסים ויתר הרכבים המשווקים.