נהיגה בטוחה במשאית שלך

בטיחות
/
צוות UTI||זמן קריאה 3 דק׳ בממוצע
גבר
משאית הינה כלי רכב גדול ובעל עוצמה, ולכן, הנוהג בה חייב לנהוג בזהירות מרבית ותוך כדי שמירה על חוקי תעבורה ועל כללים ברורים ומוגדרים. נכון הוא, שחוקי התעבורה הרבים נותנים מענה טוב לכל המקרים שניתן להיתקל בהם על כבישי הארץ. אבל כל נהג חייב להיות גם חכם ולהצטייד בסבלנות ובמתינות בכבישים העמוסים. הכלל הזה חשוב שבעתיים במקרים של נהגי משאיות. משאית כבדה ויכולת הבלימה שלה מוגבלת יותר. כושר התמרון שלה קטן, יחסית, לכלי רכב קטנים, שדה הראייה שלה לצדדים ולאחור מוגבלים. היא תופסת נפח רב בכביש בגלל רוחבה ואורכה. הנהגים אשר נוהגים מאחוריה או לידה מוגבלים ביכולת הראיה שלהם והמשאית בעלת העוצמה הנוסעת לידם ולפניהם די מפחידה. כל אלה הם נתונים שיש צורך להתחשב בהם.

לאילו דברים צריך לשים לב?

הנה מה שצריך לשים לב אליו אחרי שקנית משאית חדשה

מהירות

נהיגה על משאית מחייבת שמירה על כללי נהיגה בסיסיים שאין לסטות מהם. יש צורך לשמור על מהירות נסיעה תקינה בכבישים עירוניים ובין עירוניים. בכבישים עירוניים יש הפתעות שונות שמגיעות מכיוון של הולכי רגל, רוכבי אופניים, רכבים דו גלגליים אחרים, מכונית ועוד. שמירה על מרחק סביר תגדיל את זמן התגובה ועשויה למנוע תאונות. היא גם תסייע במקרים של טעויות אנוש.

החלפת נתיבים

שדה הראייה המוגבל מחייב החלפת נתיבים בצורה זהירה מחושבת ובוודאי לא פתאומית. לנהגי משאיות יש "שטח מת" שקיים כאשר מכוניות קטנות עוקפות אותו או נוסעות לידיו. הוא אינו רואה אותן כהלכה ויכול לפגוע בהם בעת מעבר נתיב. משום כך, נהג המשאית חייב להיות מודע כל העת לתנועת הרכבים הנמצאת מאחוריו או מצידו. כלומר: הוא חייב להיות בקשר עין מתמיד עם הרכבים הללו. חובת הזהירות הינה בכבישים בין עירוניים ובמיוחד בעירוניים התוססים.

נהיגה בסביבה מאתגרת

משאית הינה כלי רכב קשה לתמרון. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בסביבה עירונית צפופה, בעת חניה, בעת נסיעה לאחור, בעת צורך להיכנס למחסן צר או למוסך, בעת נסיעה בצמוד למכוניות קטנות ועוד. אין ספק שנדרשות מיומנויות נהיגה מיוחדות מנהגי משאיות ובוודאי במצבים מאתגרים. ניתן לרכוש אותם במהלך תקופת נהיגה ארוכה, יחסית, ובהשתלמויות מרוכזות שנעשות על ידי מומחים לנהיגת משאיות. המיומנות חייבת להתבטא בביצוע כל המשימות ללא פגיעה במשאית עצמה, ברכבים אחרים, במבנים, בשערים ובפריטים שונים הקיימים בצידי הכבישים והמדרכות. לדוגמא: נהג משאית הפורק או מעמיס שחורה חייב להיצמד היטב למקום בו מתבצעת העבודה מבלי להפריע לתנועת המכוניות בסביבה. כניסה למחסן בנסיעה לאחור צריכה להתבצע כאשר הוא מתמרן קדימה ואחורה ומסתייע בהגה לצורך כוונון המשאית. מלאכתם של נהגי משאיות כבדות וכאלו שיש להם נגררים ארוכים קשה שבעתיים במצבים כאלו.

משאיות מגוונות מבית איסוזו

איסוזו מייצרת משאיות בגדלים ובנפחים שונים. יש קלות, בינוניות וכבדות שמתאימות מאוד לנהיגה בשטחים עירוניים ובדרכים בין עירוניות. ניתן למצוא אצלה משאית חדשה או משאית יד שניה באיכות גבוהה.  המגוון הרחב מסייע מאוד ללקוחות בבחירת המשאית הנוחה  ביותר לתפעול ותמרון. נכון הוא, שצרכי העבודה הם אלו שבעיקר קובעים אבל נושאים כמו כושר תמרון, בטיחות בנסיעה ועוד משפיעים אף הם. הצורך והרצון הוא למצוא את המשאית אשר משלבת את כל האלמנטים והפרמטרים החשובים ללקוח.