7.5 טון - מידע כללי

משאית החלוקה של איסוזו, למיזוג המושלם של עוצמה ועמידות עם זריזות וקלות תפעול.

קשה לפספס את הסומו של איסוזו. אלפי משאיות כאלו נמכרו בישראל מאז הושקה כאן לראשונה בשנת 1994, ורובן עדיין משמש את בעליהן כדי לייצר הכנסה, יום אחרי יום.

ה- 7.5 משתייכת לסדרת המשאיות הנמכרת ביותר בישראל, המובילה ברציפות את המכירות בקבוצה 6-9 טון מאז שנת 1998. ההובלה הזו חשובה גם לך: המוסכים מכירים אותה היטב ויודעים לטפל בה, וכשתרצה למכור אותה, היא תשמור על מחירה טוב יותר מכל משאית אחרת.

הקבינה המודרנית והבטוחה מותקנת על שלדה חסונה במיוחד, הבנויה לשאת משקל רב לאורך שנים רבות. איסוזו תכננה את ה- 7.5 לעבודה מאומצת: מנוע 5.2 ליטר עם מומנט מירבי מרשים לאורך טווח יעיל וגדול, הספק של 190 כ"ס, שלדה מפלדה עבה, ותיבת הילוכים של איסוזו שיודעת להתמודד עם המאמצים והמעמסים.

הסומו 7.5 ראויה לשמה: המשקל הכולל מאפשר נשיאת יותר מארבעה טון, הכל בהתאם לארגז. חשוב מכך, מומנט מירבי של 513 נ"מ, כבר ב- 1600 סל"ד, יקח את העליות התלולות ביותר מבלי להזיע ולהתנשף, פעם אחרי פעם. המשאית מוצעת גם בגרסת תא צוות, שהופך שימושי במיוחד בעבודות תשתית.

איסוזו היא אחת מיצרניות המשאיות הגדולות בעולם, ויצרנית המשאיות הגדולה ביפן, עם למעלה מ-300 אלף יחידות מדי שנה – מספר עצום במונחי משאיות. איסוזו היא חברה עצמאית, וככזו היא שומרת בקנאות על איכות מוצריה באמצעות הקפדה על פיתוח ויצור עצמיים של הרכיבים המרכזיים: מנוע, תיבת הילוכים, תא נהג וסרנים. יכולותיה הגבוהות של איסוזו אפשרו לה להשיק סדרת מנועים מודרניים מתוצרתה העומדת בתקן זיהום האוויר המחמיר יורו 6. זאת ועוד, הנוכחות החזקה של איסוזו ביפן ובארה"ב, שם נהוג תקן דומה כבר מספר שנים, מבטיחה שהמשאיות הנמכרות בישראל זכו לטבילת האש הנחוצה כדי להבטיח את תקינותן מההתנעה הראשונה ולאורך שנים.

בטיחות

בטיחות

תיבת ההילוכים הרובוטית ניסטרוניק, המוצעת כאופציה, מאפשרת חסכון בדלק, הקטנה בבלאי הבלמים ומבשרת את הסוף להחלפת מצמד. יחד עם הגבלת המהירות, מבטיחה האיסוזו סומו עלות תפעול מינימלית, ליעילות מירבית.

ככל משאיות איסוזו בישראל, גם ל- 7.5 שפע אביזרי בטיחות כסטנדרט: מערכת מובנית לשמירת הנתיב, זוג כריות אוויר, קדם-מותחנים לחגורות הבטיחות ותא נהג מודרני ולכן גם חסון במיוחד.

מפרט המשאית

WB בסיס גלגלים 3365 3815 4475

4475 תא צוות

OAL אורך כללי 6494 7214 8270 8270
ROH שלוחה אחורית מירבית 2019 2289 2685 2685
CE אורך מרכב מירבי 4644 5364 6420 5470
BW רוחב מרכב מירבי 2500
EH גובה השלדה במרכז הסרן האחורי (לא עמוס) 800
OH גובה מירבי של תא הנהג (לא עמוס) 2275
  רדיוס סיבוב (בין קירות,מ') 6.8 7.7 8.9 8.9
  רדיוס סיבוב (בין מדרכות,מ') 6.2 7.1 8.3 8.3
בסיס גלגלים 3365 3815 4475 4475 תא צוות
משקל כולל מורשה 7500
  ידני  ניסטרוניק ידני ניסטרוניק ידני ניסטרוניק ידני ניסטרוניק
משקל עצמי 2830 2865 2850 2885 2905 2940 3160 3195
משקל עצמי, סרן קדמי 1830 1855 1860 1885 1930 1955 2090 2115
משקל עצמי, סרן אחורי 1000 1010 990 1000 975 985 1070 1080
עומס טכני מירבי, סרן קידמי 3100
עומס טכני מירבי, סרן אחורי 6000
כושר העמסה לפני מרכב 4670 4635 4650 4615 4595 4560 4340 4305
דגם יצרן איסוזו יפן, דגם 4HK1
תצורת מנוע מנוע דיזל, ארבעה צילינדרים בטור, גל זיזים עילי, ארבעה שסתומים לצילינדר
מערכת הזרקה אלקטרונית, הזרקה ישירה, מסילת הזרקה בלחץ גבוה, מזרק 8-חורים לצרכית דלק נמוכה
גידוש מגדש טורבו בגאומטריה משתנה,מצנן ביניים(אינטרקולר) גדול במיוחד, חיישני טמפרטורה ביציאה ובכניסה מהמצנן, ליעילות מירבית
מערכת הפליטה יורו 6, מצנן EGR,מערכת DPD(זרז באמצעות מסנן קרמי וזרז חמצון),הפחתת החנקות(NOx) באמצעות הזרקת אוריאה
נפח המנוע (סמ"ק) 5193
מהלך x קדח (מ"מ) 115x125
הספק מירבי 190 כ"ס ב-2600 סל"ד
מומנט מירבי 5.13 נ"מ ב-2600-1600 סל"ד
דגם ויצרן איסוזו יפן, MZZ6F
תצורה שישה הילוכים קדמיים, מסונכרנים
טווח יחסי העברה 6.369 - 0.782
הינע סופי 4.10
תיה"ל ידנית תיה"ל ידנית, מצמד יבש, מתכוונן-אוטומטית, 325 מ"מ
תיה"ל רובוטית ניסטרוניק אופציה: תיה"ל רובוטית, העברת הילוכים מבוקרת סולונואיד אלקטרומגנטי, בורר הילוכים רציף, נעילת ההילוך הישיר
תצורה שלדת פלדה בקשיחות גבוהה, מסומררת ומוברגת, צבועה בשחור 
רוחב המסגרת 850 מ"מ
חתך המסגרת (מ"מ) 216X70X6
נפח מיכל הדלק (ל') 100 ליטר, חסכונית באוריאה, עם מיכל adblue בנפח 16 ליטר בלבד
צמיגים 215/75R17.5C, זוג צמיגים על האופנים האחוריים
סרן קדמי קורה בצורת I
סרן אחורי סרן צף, 320 מ"מ
מערכת הבלימה מערכת ABS,בקרת יציבות אלקטרונית, סיוע למערכת הבלימה, ASR(מערכת למניעת סחרור צמיגים), EBD(מערכת אלקטרונית לחלוקת עומסי בלימה), רפידות ללא אסבסט, בלמנוע, בלם היד על גב תיבת ההילוכים
בלמים לפנים/מאחור בלמי דיסק מאווררים לפנים ומאחור, 310X42 מ"מ
מערכת ההיגוי הגה מוגבר הידראולית, מוט הגה עם כיוונון לגובה ולמרחק
מתלים לפנים ומאחור: קפיצי עלים, בולמי זעזועים, מוט מייצב
חשמל 24 וולט, אלטרנטור 90 אמפר, זוג מצברים א"ש
תצורה תוצרת איסוזו יפן, תא פלדה מחוזקת, נרכן לפנים, צבוע לבן, חלון אחורי, ספוילר גג
מושבים מושב הנהג עם שיכוך הידראולי (תא צוות: מושב אורטופדי), ספסל אחורי לארבעה
אבזור נוחות מערכת מולטימדיה יוקרתית בעלת מסך 6.2" הכוללת מערכת שמע, מצלמת נסיעה לאחור ודיבורית BT, תאי אחסון רבים
אבזור בטיחות בקרת סטייה מנתיב (LDWS) ,בקרת יציבות אלקטרונית (EVSC) להפחתת סכנת ההתהפכות, בקרת אחיזה, מערכת ABS, זוג כריות אויר, חגורות בטיחות קדמיות חיצוניות מתכווננות לגובה ועם קדם-מותחנים, מגביל מהירות לחיסכון בדלק ובבלאי, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום קבועה.