משאיות חשמליות

משאיות חשמליות
/
צוות UTI||זמן קריאה 3 דק׳ בממוצע
משאית

המשאיות החשמליות הראשונות בישראל

מהפכת הרכבים החשמליים, תופסת תאוצה בישראל ובעולם כולו ואנו בפתחו של שלב חדש במהפכה החשמלית אשר יביא אל קדמת הבמה הטכנולוגית את המשאיות החשמליות, אשר ללא ספק ישפיעו על תעשיית הרכבים הכבדים ויהפכו אותה לחסכונית ויעילה הרבה יותר כאשר הערכות מדברות על הוזלה משמעותית בעלויות התפעול. המשאית החשמלית של חברת GEELY היא אחת המשאיות הטובות והאיכותיות ביותר בשוק המשאיות החשמליות והיא תשווק בישראל על ידי חברת יוניברסל משאיות החל מהרבעון הרביעי של השנה הנוכחית וללא ספק ההתרגשות בשיאה. החברה קיבלה את הרישיון והזיכיון להפיץ את משאית העתיד, אשר מבוססות טכנולוגיית לידאר, מכ"ם וסונאר ומאפשרות מערכות תמיכה בנהגים בצורה אבסולוטית. המשאית תוכל להתעדכן מהאוויר לגבי הביצועים שלה, כדי לאפשר נהיגה אוטונומית בעתיד. 

השוק עתיד לגדול משמעותית 

שוק המשאיות החשמליות הוא כרגע קטן מאוד באופן יחסי, אך צפוי לעבור את רף ה-300 אלף משאיות לקראת שנת 2026. השוק שווה כרגע מיליארד וחצי דולר, אך גם זה צפוי לגדול בצורה משמעותית, עם המעבר הבטוח לנסיעה אוטונומית, שצפויה להתרחש בעשור הקרוב. למעשה, המשאיות יוכלו לנסוע גם בשעות לא שגרתיות, ובכך לחסוך לחברות השילוח עלויות של נהגים, דלק וזמן. המשאיות ייסעו גם בשעות לא שגרתיות, ויפתחו מעט את בעיית הפקקים בהרבה מאוד ערים. צפון אמריקה היא הראשונה שצפויה להשתמש במשאיות חשמליות בשגרה, אך אט אט הטרנד יגיע להרבה מאוד חברות בינלאומיות בכל העולם, במה שצפוי לשנות לחלוטין את עולם השינוע.

תחילים בסין ומתפתחים לכל כיוון

חברת GEELY היא חברה מוטורית שמקורה בהאנגז'ו, סין. היא הוקמה בשנת 1997, ויש לה כיום כמה מותגים קטנים תחתיה כמו פרוטון קארס וג'יאומטרי. החברה מעסיקה כ-50 אלף אנשים ברחבי העולם ומתפעלת לא פחות מ-12 מפעלים שונים, כולל בנינגבו, גוטנברג, קובנטרי ופרנקפורט. בשנת 2021 ג'ילי מכרה כמיליון וחצי יחידות, במה שהפך אותה למותג הסיני המוכר ביותר זו השנה החמישית ברציפות. החברה שמה דגש על חדשנות ואיכות, ומחזיקה בכמה מרכזי מחקר מהגדולים ביותר בעולם. המשאיות של ג'ילי הן קלות יחסית לתחזוקה, לא מזהמות כלל את האוויר ומביאות מגוון רחב של יתרונות בכל הנוגע לאמינות, עמידות, וחדשנות על הכביש. כאשר המשאיות האוטונומיות המלאות יעלו על הכביש, ג'ילי צפויה להיות בחוד החנית. 

מגוון רחב של דגמים 

ג'ילי תגיע לישראל עם מגוון רחב של דגמים, כולל הנעה חשמלית, הנעה היברידית מלאה וחלקית. בחברה מתכוונים להביא ארצה גם מגוון מכוניות פרטיות ואפילו רכבי יוקרה. המותג מציע זמן טעינה קצר במיוחד, כולל אפשרות להחליף את הסוללה באמצע, כפי שקורה בסין, באמצעות תחנות טעינה ייעודיות למשאיות. חברת ג'ילי תביא אלינו משאית החשמלית המצוידת במיטב הטכנולוגיה אשר כל מטרתה היא לספק סביבת נהיגה איכותית ונוחה לנהג הכוללת מערכת מולטימדיה מתוחכמת, מערכות בטיחות בתקנים המחמירים ביותר, מערכת ישיבה מפנקת ועוד מגוון רחב מאוד של טכנולוגיות מודרניות המותאמות לנהג.

הכנת התשתית והתקדמות 

התשתית בישראל לגבי משאיות חשמליות עם נהג כבר נמצאת בתהליך מתקדם והרעיון הוא התאמה מלאה כפי שנעשה עם הרכבים החשמליים בשנים האחרונות. ג'ילי מביאה הרבה איכות למשאיות שלה והתאמה נהדרת גם לכבישים הישראלים. החברה מציעה מוצר מושלם, איכותי במיוחד, וכזה שמביא עמו המון יתרונות גם בנושא העלויות וגם בנושא חוויית המשתמש. המשאיות מסוגלות לסחוב משקל רב, לנסוע למרחקים ארוכים ללא עצירות ולספק חווית נהיגה איכותית וייחודית. ללא ספק, מדובר באיכות ללא פשרות.

מתוך כתבה בגלובס: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001357532

 

מתרחבת הנוכחות של תעשיית הרכב הסינית בישראל. חברת UTI, בבעלות תעבורה אחזקות וקבוצת UMI שמייבאת לישראל את כלי הרכב המסחריים של איסוזו, קיבלה את זיכיון היבוא לישראל של חטיבת המשאיות והרכב המסחרי של קונצרן GEELY הסינית.טקס החתימה הרשמי נערך בצורה מקוונת בהשתתפות בכירים משתי החברות. חטיבת המסחריות של גילי הסינית מרכזת בתוכה את כל פעילות הרכב המסחרי הקל והכבד של הקונצרן שכוללת בין השאר אוטובוסים חשמליים, משאיות חשמליות כבדות, משאיות קלות ומסחריות קלות בשלב הראשון צפויה החברה לייבא לישראל משאיות חלוקה קלות במשקל עד 7.5 טון עם הנעה חשמלית בלבד, שמיועדות לפעולה "ירוקה" במרכזי הערים. המשאית צפויה להגיע לישראל לקראת 2022 לכשתסתיים התקינה האירופאית שלה וישראל תהיה אחת המדינות הראשונות בעולם מחוץ לסין שמקבלות אותה.  מתרחבת הנוכחות של תעשיית הרכב הסינית בישראל. חברת UTI, בבעלות תעבורה אחזקות וקבוצת UMI, שמייבאת לישראל את כלי הרכב המסחריים של איסוזו, קיבלה את זיכיון היבוא לישראל של חטיבת המשאיות והרכב המסחרי של קונצרן GEELY סינית. טקס החתימה הרשמי נערך היום (ב') בצורה מקוונת בהשתתפות בכירים משתי החברות. חטיבת המסחריות של גילי הסינית מרכזת בתוכה את כל פעילות הרכב המסחרי הקל והכבד של הקונצרן שכוללת בין השאר אוטובוסים חשמליים, משאיות חשמליות כבדות, משאיות קלות ומסחריות קלות. בשלב הראשון צפויה החברה לייבא לישראל משאיות חלוקה קלות במשקל עד 7.5 טון עם הנעה חשמלית בלבד, שמיועדות לפעולה "ירוקה" במרכזי הערים. המשאית צפויה להגיע לישראל לקראת 2022 לכשתסתיים התקינה האירופאית שלה וישראל תהיה אחת המדינות הראשונות בעולם מחוץ לסין שמקבלות אותה.