SUNWIN - האוטובוס החשמלי שלכם!

אוטובוסים
/
צוות UTI||זמן קריאה 2 דק׳ בממוצע
/
תגידו יפה שלום וברוך הבא – כי סוף סוף הוא כאן!

האוטובוס החשמלי של SUNWIN – הבשורה המחשמלת של UTI

כמה חיכינו, והנה הוא הגיע – האוטובוס החשמלי של SUNWIN, עם טווח נסיעה גדול יותר, זיהום אויר קטן יותר וחווית נסיעה משופרת, הרבה יותר! הקבוצה העומדת מאחורי המותג היא SAIC, מהשחקנים הבולטים על המפה הגלובלית החשמלית, עם תכולת ייצור של אלפי אוטובוסים מדי שנה, המגיעים לכל רחבי העולם. האוטובוס הראשון שמגיע אלינו, הוא האוטובוס City Bus – אוטובוס עירוני באורך 12 מטרים, והוא הסנונית הראשונה ללהקה שלמה של אוטובוסים חשמליים, שתגיע אלינו בשנים הקרובות האוטובוס של SUNWIN הגיע לישראל, ונמצא בימים אלה בתהליכי בדיקה ובחינה במרכזי השירות של אגד.

מי אתם, SUNWIN?

חטיבת האוטובוסים של שנחאי אוטומוטיב SAIC, נחשבת לאחת מקבוצות הרכב הגדולות בסין. החברה ממוקמת במחוז שנחאי וניצבת בחוד החנית של תעשיית התעבורה הציבורית העולמית, הודות לחשיבה ממוקדת על טכנולוגיה עילית, צריכת חשמל נמוכה, יעילות אופרטיבית וטווח נסיעה ארוך במיוחד. לאלה מצטרפים גם הטמעת תהליכים אקולוגיים ויצירת חווית משתמש אופטימלית, במהלך שנראה שהקדים את זמנו, אך מגיע אלינו בדיוק בזמן. בשורה חשמלית של ממש. בדיוק בזמן. 20% מפליטת גזי החממה, המביאים לבעיות בריאות חמורות כמו גם לשינויי אקלים אותם כולנו מרגישים – מגיעים מזיהום תעבורה.לפי דוח של המשרד לאיכות הסביבה, בשנים האחרונות טופלו אלפי פניות ציבור המתמקדות בבעיה אחת – עשן הנפלט מאוטובוסים וזה לא פלא. בזירה המעשנת והמפויחת שנקראת גם 'מרכזי הערים', אוטובוסים הם גורם משמעותי שגורם לתמותה ולמחלות, בקרב אוכלוסיות המתגוררות קרוב צירי תנועה מרכזיים אבל זיהום אינו המטרד היחיד. אולי התרגלתם, אבל אם אתם גרים במרכזי הערים, הרעש הנפלט מהאוטובוסים יכול להיות מטרד של ממש, עד לבלתי נסבל. אפשר להגיד שמטרד הרעש, פוגע משמעותית באיכות החיים. אוטובוסים חשמליים שקטים משמעותית מאחיהם המונעים בדיזל, מה שתורם רבות לאלה המתגוררים בסביבה וגם לנוסעים, שנהנים מחוויית נסיעה נעימה, מתקדמת ובעיקר – שקטה. אוטובוסים חשמליים בישראל ובעולם מה שהתחיל בסין, התקבל בזרועות פתוחות בכל העולם. שנת 2019 היא השנה בה חל ה-BOOM המשמעותי ביותר בהיקף המכירות של אוטובוסים חשמליים. מאז המספרים ממשיכים לצמוח. באירופה, גרמניה מובילה עם מספר האוטובוסים החשמליים הגדול ביותר, ולאחריה בריטניה וצרפת. לפי ההערכות, פריסת האוטובוסים החשמליים במרכזי הערים בעולם תמשיך לגדול, יותר מכל נישה תחבורתית אחרת, עם קרוב ל-70% מציי האוטובוסים העולמיים עד 2040, עם 0 פליטות מזהמות בקרב שליש מכל תכולת האוטובוסים העולמית. ומה קורה אצלנו? במרץ 2023 יצא הוראה מטעם המשרד לאיכות הסביבה, הקוראת (ובמילים אחרות – מחייבת) את מפעילי התחבורה הציבורית לעבור החל מ-2006, לאוטובוסים מאופסי פליטות (כלומר, כאלה שאינם פולטים חלקיקים מזהמים). ההוראה הזו היא חלק מתכנית האוטובוסים החשמליים הממשלתית, שכבר בשנת 2019 תקצבה את המעבר לאוטובוסים חשמליים בעלות של כ-23 מיליון שקלים. כך שכבר היום פועלים כמה מאות אוטובוסים כאלה על הכביש, עם צפי לצמיחה משמעותית בשנים הקרובות.