הדרך הנפוצה להעברת סחורות ומיטלטלין ממקום למקום היא באמצעות משאיות. התעבורה בעולם כוללת הובלות באוויר, בים וביבשה אבל, לרוב, המשאיות הן אלו שמובילות את הסחורה ממחסני היצרן או המשווק ומעבירה אותה למשתמשי הקצה, קרי: חנויות, מרכולים, בתים פרטיים, חברות שירות, אתרי עבודה ועוד.
מבחינים בסוגי
משאיות למכירה שונים שנחלקים לקטגוריות של משאיות קלות, בינוניות וכבדות. ההבדל ביניהן נמדד בעיקר בגודלן ובכושר הנשיאה שלהן.
כאשר אתם באים להחליט על רכישת משאית צצה ועולה השאלה: איך תבחרו את המשאית שלכם?התשובה לכך פשוטה, יחסית רכישת משאית אמורה להתאים לצרכיכם. זה המדד העיקרי על פיו הבחירה מתבצעת. בנוסף לשיקול המרכזי אתם צריכים לקחת בחשבון שיקולים נוספים של איכות, מחיר ושיטת קנייה, מפרט טכני, מראה הרכב, העדפתכם ליצרן כזה או אחר ועוד פרמטרים אחרים. שקלול כל הפרמטרים הללו יוביל לבחירה של המשאית המתאימה מכל.
סוג העבודה
אופי העבודה עם משאיות גם הוא ישפיע בחירת סוג המשאית, משאית להובלות אינה עומדת בקנה אחד עם שיקולים לקניית משאית מנוף. כך גם אם אתכם עוסקים בהובלות בקירור. לכן מקדו את החיפוש לפי סוג העבודה.
גודל
המשאית צריכה להתאים לסוג הסחורה שמובלת, לנפח והכמות שלה, לגודלה ומשקלה ועוד. אין סיבה לרכוש משאית ענקית לצורך הובלה יומית של סחורה מועטה. משאית קלה או בינונית יכולה לעשות את אותה עבודה ביעילות רבה יותר.
המשאית שלנו - מחיר ותנאי רכישה
שיקול זה הוא שיקול עיקרי וכאן נכנסים שיקולי משנה כמו: מבצעי מחירים, תנאי תשלום, אפשרויות לאשראי ולהלוואות, מסלולי רכישה מוצעים ועוד רכישה במזומן היא הדרך הנוחה ביותר אבל היא אפשרית רק כאשר לרוכש יש תזרים מזומנים המאפשר השקעה גדולה חד פעמית. היות ובמקרים רבים המצב אינו כזה יכולים המשווקים להציע את שיטת הליסינג. שיטה פופולארית זאת מאפשרת תשלום מקדמה ראשונית ולאחריה תשלום חודשי קבוע.
המשאית אמנם נמצאת בשירות הלקוח אבל רשומה על שם חברת הליסינג. שיטת ליסינג משודרגת עבור הלקוח היא שיטה שבה אין צורך במקדמה. קיימות שתי שיטות ליסינג. אחת הרגילה כפי שתוארה והשנייה הינה ליסינג תפעולי ובמסגרתה גובה חברת הליסינג אף הוצאות אחזקה כמו ביטוח וטיפולים. והיא למעשה אחראית על ניהול צי הרכב של הלקוח.
ליסינג טוב ל 3 שנים ובתום התקופה הלקוח יכול לרכוש את המשאית על ידי השלמת הסכום עבורה. הוא יכול להחליט להחליף את המשאית בחדשה ולהתחיל סבב תשלומים חדש. טרייד אין הוא מצב בו לרוכש יש משאית ישנה והוא רוצה לרכוש חדשה תחתיה. המשווק מציע לו לרכוש את הישנה ולהוסיף סכום כסף נוסף לטובת החדשה. טרייד אין נוח מאוד לרוכש, שכן, הוא פוטר אותו מהליך מכירת משאית ישנה ורכישת חדשה.
מפרט טכני
פרמטר חשוב הינו המפרט הטכני. ובכלל זה: עוצמת המנוע, תיבות ההילוכים, רדיוס סיבוב הגלגלים, אורך, רוחב וגובה השלדה ועוד.
בנוסף, איזה גודל ארגז ניתן להרכיב ומאיזה סוג ועוד. כל אלו הינם פרמטרים חשובים שמשפיעים על תפעול ותחזוקת המשאית. הנדסת האנוש של סביבת הנהג תתרום רבות לנוחיות ובטיחות הנהיגה, כושר תמרון יועיל בעת חניות, סיבובים וכדומה.
מנוע חזק יאפשר נסיעה נוחה עם מטען כבד. ייצור שנעשה בפסי ייצור חדשניים ושימוש בחלקים איכותיים יקטין בלאי ויסייע לטיפולים נוחים. כל הדברים הללו ואחרים נוספים מיתרגמים, בסופו של דבר, לנסיעה חלקה, לבטיחות מרבית, לתעריפי אחזקה נוחים, לחדוות נהיגה טובה ככל האפשר, לשמירת ערך, לניצול טוב יותר של המשאית לעבודת הבעלים ועוד.
איכות מעל לכל
איסוזו הינה חברה שחורטת על דגלה שירות מקיף לכל לקוח, ובגלל היותה כזאת היא מציעה לרוכשים, בין היתר, מסלולי רכישה נוחים.
בחירת משאית מבית איסוזו כוללת בתוכה יתרונות רבים אחרים. המשאיות מתוצרתה מיוצרות על פי כל החידושים המודרניים הקיימים בתחום:
-משאיות אלו הינן מעולות ומסוגלות לנסוע קילומטרז' גבוה ללא תקלות.
-לחברה יש רשת מוסכים הפרוסה בנקודות רבות בארץ וכל לקוח יכול לטפל בכל אחד ממוסכי החברה או במוסכים מורשים מטעמה והעובדים עימה.
-המוסכים מצוידים בכל התשתית המקצועית הנדרשת לצורך טיפולי תחזוקה ותיקונים נדרשים. השירות ניתן לאורך תקופת התחזוקה וגם לאחריה.
-בחירת משאית מבית איסוזו צריכה להיעשות בכובד ראש מאחר וההשקעה הכספית גבוהה, יחסית. ניתן לבחור משאיות 10 או 14 טון ושתיהן מעולות, כל אחת בהתאם לקטגוריה שלה.
-משאיות איסוזו אכן עומדות בהצלחה בכל הקטגוריות הללו ובאחרות נוספות בכל שנה מיוצרות מאות אלפי משאיות ומשווקות לכל העולם כולל בישראל.