רכישת משאית חדשה מחייבת השקעה כספית גדולה ורבים נמנעים ממנה מסיבות שונות. סיבה אחת היא, כמובן, המחיר היקר. תשלום במזומן מכביד על תזרים המזומנים, ובאשראי או בהלוואות, מכביד על התזרים העתידי. לעיתים, נדרשת משאית לעסק שנמצא בראשית התפתחותו ולא תמיד יודעים אם יצליח או ייתקע, אז מוטב לקחת סיכונים מופחתים. שוק משאיות יד שניה מזמן לא מעט הזדמנויות טובות, גם בגלל שיטת הליסינג, וכדאי לנצל אותן. כך או כך, רכישת משאית יד 2 מחייבת זהירות וצריך להקפיד על 12 כללים חשובים.
צ'ק ליסט לרכישת משאית יד שניה
-יש לבחון את המשאית באור יום בלבד ובשטח מישורי. בצורה כזאת ניתן לזהות היטב פגמים אפשריים, נזילות וכדומה. -לבדוק כל פאנל ופתיחה, לבדוק את פתיחת הדלתות. -להתאמץ ולעלות על הגג בזהירות כדי לבדוק אם יש עליו כתמים או נקודות. במקרים כאלו יש סבירות להימצאות חלודה מתחת ואז מומלץ לבדוק לעומק. -לחפש בתוך הצמיגים סימני דליפת אוויר. בנוסף, לבדוק אם הם יבשים, שחוקים, לא סימטריים או שיש בהם קרעים או סדקים. גם עומק החריצים בסוליה יכול להעיד אם הם חדשים או שחוקים. -לבדוק היטב את מיכל הקירור כולל עצמת הקירור שהוא שבו. לבדוק את הצבע החיצוני שלו. -להפעיל את המנוע, לוודא שאין דפיקות, צלילי נקישה ורעשים מיותרים. אלה יעידו על בעיה במנוע שכדאי לבדוק אותה לעומק. -לבדוק את בלמי החירום ולוודא שאין בהם נזילות. -לבדוק סוויצ'ים ומתגים של אורות, מזגנים וכדומה. -לפתוח את מכסה המנוע ולחפש חלודה ותהליכי קורוזיה. -לנסוע כמה קילומטר, לכבות מנוע, לתת לו להתקרר ולהניע מחדש. אם המנוע הססני בהנעתו מחדש יש לבדוק אצל מכונאי מוסמך. -לנסוע במקום בטוח ולתת ברקס פתאומי ולבחון תגובת הבלמים. אחר כך לנסוע בדרך קשה ומשובשת על מנת לבדוק שליטה ויציבות של המשאית. קילומטראז' יכול להטעות. יכולים להיות מצבים שהמשאית אומנם נסעה מספר מועט של קילומטרים אבל יש בה מערכות שאינן תקינות. יש לבדוק בלמים אם המשאית נסעה מעל ל300000 קילומטר.כל אלו הינן בדיקות שניתן לעשות אותן באופן עצמאי וללא שיתוף מומחה. כל נהג בעל ניסיון יודע לאבחן תקלות ונזילות שאינן במקומם. יחד עם זאת, כאשר יש חשד לתקלות חמורות כדאי לבדוק אותן באמצעות מומחים לנושא. כדאי לציין, כי קימות תקלות שאינן חמורות וניתן לתקנם בקלות ובמחיר נמוך, ויש אחרות שעלות תיקונן גבוה יחסית. מחירי חלפים מסוימים כמו חלקי מנוע, תיבות הילוכים צמיגים ועוד גבוהים, יחסית. בעת המשא ומתן לרכישת המשאית ניתן להתמקח ולהגיע לפשרות ולהבנות שיאפשרו את העסקה.
בעלות, עיקולים ועוד
החוק הישראלי קובע כי כל המוכר כלי הרכב שברשותו חייב למסור לרוכש את כל הפרטים החשובים והרלוונטיים עליו. משאית כמו כל כלי רכב אחר מתומחרת על פי פרמטרים שונים ויש מחירונים פופולאריים שמתמחים בכך. במחירונים נקבע מחיר על פי שנת ייצור קילומטרז, בעלות ועוד. יש קיזוזי או תוספות מחיר בגלל אלמנטים נוספים כמו: ליסינג, שיפורים קיימים ועוד. משאית למכירה מיד שניה היא משאית שפעמים רבות נרכשה בתשלומים. לכן, יש צורך לבדוק היטב את נושא הבעלות עליה, אם אין עליה עיקולים ואם תמורתה הראשונית שולמה במלואה. הפרטים הללו נרשמים ברישיון הרכב וניתן למצוא אותן בקלות. רכישת משאית יד שניה מתוצרת איסוזו שגם טופלה במוסכים שלה לאורך זמן. היא רכישה בטוחה, יחסית, מאחר וכל היסטורית התחזוקה שלה נרשמת בצורה מדויקת.