בחיים לא חשבתי שאעבוד במרכז שירות

ההון האנושי UTI
/
אפרת שפירא, Autojob||זמן קריאה 4 דק׳ בממוצע
/
תמיד טוב להיפתח לאפשרויות חדשות. לא מאמינים? תשאלו את שקד. אם יש דבר שחזר על עצמו לאורך כל השיחה זה: “מה הקשר ביני לבין עולם הרכב, מה?” אבל הנה, כמה דקות לתוך השיחה ומסתבר שיש קשר. קשר הדוק, אפילו. הכירו את שקד מזרחי: בת 26, יועצת שירות במרכז UTI בהווה, ומומחית מתקדמת פלוס-פלוס למערכות מכניות בהתהוות.

שקד, באמת?

“כן! לא יאמן, אבל אני, אחת שאין שום קשר בינה לבין רכב בחיים – הפכתי לאחת שמבינה. אמיתי, כשהגעתי לכאן לא היה לי שום ידע או רקע ברכב, חוץ מלהעביר הילוכים ברכב ידני”.

נו, אז איך זה מסתדר, בכל זאת?

“אני ההוכחה שרצון חזק ואנרגיה גבוהה, מוסר עבודה ושאיפה למקצועיות שיא, הם לפעמים כל מה שצריך כדי להתחיל. הגעתי לראיון למתאמת שירות. שמתי הכל על השולחן בלי להסתיר: לא מבינה.אבל המנהל שלי אומר שמהיום הראשון, ראה איך אני מזנקת קדימה”.

למה הוא אמר את זה?

“כנראה הוא ראה אותי ואת הווייבים שלי, את האכפתיות שלי. שיש לי ראש על הכתפיים, ושאני לומדת מהר. אני רוצה לטרוף את העולם, וזה ניכר. לא באתי לשבת על הכיסא, להעביר את הזמן ולחכות שהשעון יזוז. בגדול אני ולשבת במשרד זה פחות הולך. ולכן גם בתפקיד מתאמת שירות, שהוא מוגדר כתפקיד משרדי, רוב הזמן חייתי במשטח העבודה. קיבלתי לקוחות במשרד – אבל ראיתי את התהליך בעיניים על משטח העבודה.די מהר, התחלתי להבין. חקרתי מושגים כמו קבינה וארגז, וכל יום מביא איתו עוד סקרנות, עוד רצון ללמוד. את רואה אותי עם גלוס ועקבים מגיעה למתחם העבודה, פותחת את הרמפה, עולה על ההגה והכי נהנית לראות את כל המבטים מופתעים. כי אני מבינה. פתאום, אני יודעת מה זה מה, מה לא עובד ומתחילה להבין גם מה צריך לעשות. מבחינתי, זו ההוכחה הגדולה ביותר שאישה יכולה לעשות הכל”.

ספרי על המקצוע – מה זה אומר להיות יועצת שירות?

“כל יועץ שירות מגדיר לעצמו איך נראה המקצוע שלו. מבחינתי, זה עולם שלם ומלא. אני לא פקידה. אני לא מקבלת לקוח ומדפיסה הצעת מחיר. לא. ממש לא. אני רצה עם הלקוח מנקודה לנקודה, יוצרת קשר אישי, נותנת את הנייד הפרטי שלי וזמינה בשבילם כל הזמן. חשוב לי לעדכן אותם מסביב לשעון מה קורה עם הרכב, אני מבינה מה הוא בשבילם. אני יודעת שאנשים מגיעים לפעמים עם חוסר אמון במרכז השירות, ומאד חשוב לי להיות שקופה, לעזר כשאפשר, לפרוס את כל האפשרויות ולבוא לקראתם. אני יכולה להגיד שאני מאד מאד שמחה ומסופקת בעבודה הזו.”

הופתעת?

“מאד. אבל אני לא היחידה שמופתעת כאן. אנשים חושבים שאני חיילת משוחררת בת 20, שהגיעה לדקור תפקיד ולהיעלם. הם לא מבינים שאני כאן בשביל להישאר, ובהלם מהידע שאני מפגינה. שוב, לא באתי לשבת רגל על רגל. אני לא רוצה להשתעמם. אני חייבת להיות כל הזמן בתזוזה, לחיות את השטח”. מובן מה את נותנת לתפקיד.

אבל מה התפקיד נותן לך?

“לפי דעתי, שיעורים טובים לחיים. יועץ שירות חייב להיות אדם עם לב פתוח וראש על הכתפיים. הוא חייב להיות מאד שירותי ולהצטייד בהרבה סבלנות לפעמים. הוא חייב להראות כבוד ולדעת למכור. כל המיומנויות האלה, שאני מצחצחת ממש בכל יום, הם כלים שמפתחים אותי כאשת מקצוע, ובטוח יעמדו לרשותי בהמשך”.

מה התכניות הלאה?

“לפני חודש היתה לי שיחה עם המנכ”ל. אמרתי לו שהייעוד שלי זה להחליף אותו. בגלל שהוא כזה מדהים, הוא צחק, פרגן ואמר – ‘אני בונה על זה’. אני אדם שאפתן עם מטרות בשמיים ורצון חזק להתקדם. ענף הרכב הוא מרחב ענק, שבו אפשר להתקדם לכל כיוון שרק רוצים, לא משנה מה נקודת הפתיחה. לא חסר טכנאי רכב שמצאו את עצמם בסוף בתפקידי כספים. יש אנשי לוגיסטיקה שמצאו עצמם מנהלי עבודה מכירים. זה מה שיפה כאן. הכל אפשרי”.