גלגלי המשאית שלך

בטיחות
/
צוות UTI||זמן קריאה 4 דק׳ בממוצע
גלגלים
משאית הינה כלי רכב כבד שמיועד לספק תפוקת עבודה גבוהה מדי יום ולאורך זמן רב. כל מערכות המשאית חייבות להיות תקינות כל העת עקב כך ובשל סיבות בטיחותיות ואחרות נוספות. לגלגלי המשאית יש חלק חשוב מאוד במערך המורכב הזה בגלל שהם המקשרים בין הרכב הכבד לכביש. לכל משאית למכירה מותאמים גלגלים שמורכבים מחישוקים וצמיגים בעלי פרופיל מיוחד. סימון הפרופיל מוטבע על הצמיג על ידי היצרן. יש חשיבות לגלגלים מתוחזקים היטב מאחר והם מאפשרים נסיעה יציבה במהירות קבועה בין אם זו משאית חדשה או משאית יד שניה. יש צורך לתחזק את הגלגלים היטב והדבר אומר בדיקתם על בסיס קבוע. היא כוללת בדיקה חיצונית לזיהוי פגמים חיצוניים ובדיקת לחץ אוויר.

בטיחות צמיגים וגלגלים

הצמיגים הם האלמנטים היותר פגיעים והיותר מתבלים בגלגלים. הם נתונים ללחץ שנובע ממעמס וממשקל, עלולים להיקרע, להישחק, להתייבש וכיוצא בזה. לכן, יש צורך להשקיע תשומת לב מיוחדת בהם. בכל צמיג יש שלושה חלקים סוליה, דופן ועקב. הסוליה היא החלק ההיקפי בצמיג וזאת שבאה במגע עם הכביש. תפקידה לתת אחיזת כביש טובה. החריצים שבה נועדו לנקז מים על הכביש, וכן, לצנן את החום הנוצר בשעת החיכוך עם הכביש. הדופן היא המקשרת בין החישוק לסוליה, נמצאת  בצד הצמיג ומהווה את עיקר השלד שלו. היא זאת שאחראית לתמיכה במבנהו. העקב היא החגורה המהדקת את הצמיג לחישוק. יש להקפיד על תחזוקה תקינה כולל מילוי לחץ אוויר אשר יש לו משמעות בחיסכון בדלק, בשמירה על אורך החיים של הצמיג, וכמובן, בבטיחות בתנועה. בדיקה חיצונית של צמיג יכולה לגלות את מידת השחיקה בסוליות ובחריצים שעליה, ניתן להבחין אם חדרה פיסת מתכת או בורג לתוך הסוליה, אם יש חתך בדופן בצמיג, אם הוא נפוח מדי אם יש עיוות בסימטריה שלו ועוד.

תחזוקה והחלפת צמיגים

ההמלצה היא  בדיקה  של פעם בשבועיים לפחות לכל מערך הגלגלים. גילוי פגמים רציניים מחייבים בדיקה טובה יותר אצל מתקן צמיגים. צמיגים בלויים עלולים להיקרע בשעת נסיעה, במיוחד כאשר מדובר על משאית העמוסה במטען עם משקל רב. מומלץ לכל בעל משאית יד 2 של איסוזו לטפל באחד ממוסכי החברה המטפלים במגוון משאיות איסוזו.  אחת מהבדיקות שעושים מומחי התחזוקה של החברה היא הקפדה על תחזוקה נאותה של הצמיגים והתאמה מלאה של הגלגלים לגודל המשאית ולמשקל שהיא נושאת. איסוזו יד 2 היא משאית שעברה קילומטרז' רב ולצמיגים עלול להיות בלאי רב. הצורך הראשון הוא החלפת הישנים בחדשים על פי הוראות היצרן. רצוי החלפה לפני שהם מגיעים למינימום החוקי שלהם. החלפה במועדים אלו תבטיח נסיעה בטוחה יותר, תחסוך דלק ותקטין את הסיכויים לתאונות שמתרחשות עקב בלאי. תיקון צמיגים חייב להיעשות על פי הוראות היצרן, ומומלץ להקפיד על התקנת פרופילי צמיגים מקבילים אחידים.

טיפול במוסכי איסוזו

לחישוק שעל הגלגל יש חשיבות רבה מאוד בגלל שהוא למעשה תומך בשלדה הכבדה המורכבת עליו. החישוק מיוצר ממתכות חזקות כמו פלדה, פלדת אלומיניום, סגסוגת מתכות ועוד. כל פגיעה בחישוק חייבת להיות מתוקנת, ובמידה והתיקון איננו אפשרי אז להחליפו. מומלץ לתקן את הצמיגים והגלגלים במוסכים המורשים לכך והמתמחים בתיקון גלגלי משאיות. כל משאית למכירה מבית איסוזו הינה בעלת מפרט עשיר שכולל, בין היתר, גלגלים וצמיגים איכותיים של יצרן בעל מוניטין. לאיסוזו יש רשת מוסכים המטפלת בכל סוגי משאיות איסוזו. המוסכים הינם בעלי תשתית מקצועית אשר מטפלת בצורה המקצועית ביותר. הטיפולים ניתנים בתקופת האחריות ולאחריה. קיימת אחריות יצרן לגבי פגמי ייצור שונים בצמיגים חדשים.